Missionaire commissie
Verslag bezoek uit Homórdszentmárton
Verslag werkvakantie 2014

Kledinginzameling

Graag wil de Oost Europa Commissie u informeren over het inleveren van gebruikte kleding e.d.
Er is een mogelijkheid om uw kleding eens in de drie maanden af te geven in de Jeugdhaven. Dit is altijd op een zaterdag. In de kerkbode en vanaf nu ook op de website, wordt de datum bekend gemaakt.
De maandag daarna wordt deze kleding door een aantal enthousiaste dames, gesorteerd en verpakt in dozen!

Deze kleding gaat naar onze zustergemeente in Roemenië. Daar wordt de kleding weer doorverkocht en voor de allerarmste is het gratis uitzoeken.
Dit brengt iedere keer weer een prachtig bedrag op en is bestemd voor het in stand houden van de kerkelijke activiteiten van de zustergemeente.

In 2008 hebben vader en zoon van Dam met een vrachtauto van Van Rijn transport geheel kosteloos de kleding  weggebracht! Voor hen was dat een geweldige ervaring en de Oost Europa Commissie is natuurlijk erg blij dat dit mogelijk is. U begrijpt wel dat de kleding die u inleverde in Homoródszentmárton met open armen ontvangen wordt. Naast bovengenoemd transport wordt ook in samenwerking met de Stichting Hulp Oost Europa kleding naar Homoródszentmárton gebracht. De gemeente daar dankt u hartelijk voor de kleding! Bovenal danken wij onze God, die dit alles mogelijk maakt.

Wanneer de eerst volgende inzameling is kunt u zien onder Activiteiten.
Van 10.00  tot 12.00 uur staan dan de deuren van de Jeugdhaven (ingang via het plein) open.
Wij willen u vragen om alleen op deze zaterdagen kleding te brengen en de kleding niet op andere dagen in het krantenschuurtje neer te zetten.