ANBI   Contact   Sitemap   Zoeken   Diensten archief

 
  Terug naar beginpagina  
     
 
Kennismaken
 
Gemeente
 
Nieuws
 
Foto's
 
     
                 
  Begin

Nieuws

Activiteiten
Actueel
Kerkbode
Kerkdiensten
Documenten archief
Sociale media
Preek in de week
  Leer me Lezen
Kalender jeugdwerk
Zang- en gebedsmoment
Aan tafel met de buren
Dagverslagen VBW
Film Vakantie Bijbel Week
Foto's en verslag Vakantie Bijbel Week
Start Alpha Cursus
Uitje Tryféna – rondleiding door Delft
Sociale media
Preek in de week


Dagverslagen VBW

Geplaatst op: vrijdag 20 oktober - aantal keer gelezen: 119

De slotavond van de VBW; wat was het een feest afgelopen dagen. We hebben met elkaar veel gezongen, geluisterd naar verhalen uit de Bijbel, naar toneel gekeken, geknutseld en spelletjes gedaan. Totaal zijn er naar de VBW ruim 100 kinderen gekomen, verspreid over de verschillende dagen.

Op de slotavond hebben we gekeken naar een voorstelling van Simon en Zo. Dit verhaal ging over de zaaier, een eigentijdse versie van Mattheüs 13: 1-23. De boer met zijn ‘supergraan’. Het gaat erom wat wij doen met de boodschap van het Evangelie. Valt het tussen de stenen, tussen de distels, nemen de kraaien het graan weg of valt het in de aarde? Je kan alleen vrucht dragen als je het Evangelie in je hart ontvangt. Let daarom goed op wat er in je hart gebeurt.

Van de hele VBW is een filmpje gemaakt, dit filmpje kun je op de website bekijken net zoals alle foto’s van de afgelopen dagen. Je bent zaterdag 21 oktober welkom om in de kerk te komen kijken tussen 11:30-15:30 en zondag 22 oktober ben je weer welkom in de kerk om 09:30. Dan hebben we nog een mooie kerkdienst met elkaar.

We hopen u en jou te zien a.s. zaterdag en zondag. En natuurlijk ook weer volgend jaar op de VBW. Dan vieren we voor de 20ste keer de VBW; dat wordt een groot feest!

Donderdag 19 oktober

De derde ochtend van de Vakantie Bijbel Week alweer. Wat gaan die dagen toch snel! We hebben vanochtend het themalied heel vaak geoefend, met de gebaren erbij. Zodat we het themalied vanavond op de slotavond kunnen laten horen aan alle papa’s en mama’s.

Vandaag was het dagthema: ‘een tafel vol.. verrassing’. In het Bijbelverhaal was er ook een grote verrassing. Er waren twee vrienden heel verdrietig uit Jeruzalem weggegaan, omdat de Heere Jezus gestorven was en Jezus was hun beste Vriend. Maar terwijl ze naar hun huis lopen komt er ineens iemand naast hen lopen. Dat is de Heere Jezus, ze herkennen hem eerst niet. Maar als hij samen met hen eet, dan zien ze het ineens: het is Jezus! Wat een verrassing.

Ook vandaag warren Britt en Bram er natuurlijk weer. Wat een belevenissen toch weer. Vandaag gingen ze samen boodschappen doen bij de Jumbo. Maar dat was niet helemaal goed gegaan. Want Britt wilde Pringles en Bram wilde banaantjes. Tjah.. en als je dan ook niet genoeg geld bij je hebt, dat wordt het lastig. Gelukkig was daar de grote verrassing in de persoon van Karel. Want Karel had voor Britt Pringles en voor Bram banaantjes.  

Beneden zijn er spelletjes gedaan en de oudste kinderen hebben bij mensen thuis iets lekkers gebakken voor de slotavond. Daar kunt u dus vanavond van mee genieten!

Vanavond begint om 19:00 de slotavond in de Haven, van harte welkom. Zaterdag 21 oktober is de kerken open van 11:30-15:30 en op zondag 22 oktober hopen we de VBW af te sluiten met een mooie dienst in de kerk, de dienst begint om 09:30.

Woensdag 18 oktober

Op deze tweede, zonnige, VBW-dag gingen we weer vrolijk van start met ruim 100 kinderen. Als team begonnen we de dag met een stukje uit een dagboek van Spurgeon over het Licht en de Kandelaar. Laat het Licht schijnen waar je bent; je huis, je gemeente en je woonplaats.
Vervolgens was daar juf Heleen die met een leuk spelletje de kinderen duidelijk maakte dat er in een sinaasappel vitaminen zitten, die kan je niet zien, maar ze zijn er wel en ze zijn ook erg gezond. Dat is een vergelijk met God. God is er wel, je ziet Hem niet en Hij is ook erg belangrijk (gezond). En daar kunnen we veel over te weten komen uit de Bijbel. De Bijbel is eigenlijk de liefdesbrief van God. Meester Henri – hij was even de discipel Petrus – vertelde een bijzonder verhaal. Over het voeten wassen dat Jezus deed bij de discipelen. Petrus wilde dat helemaal niet, maar Jezus zei: “Als ik  jouw voeten niet mag wassen, Petrus, dan hoor je niet bij mij”. De Heere Jezus wilde Petrus en ook ons hiermee leren dat we iets, of misschien wel veel, voor elkaar over moeten hebben. Ook als het een vies of lastig karweitje is of als degene voor wie we iets moeten doen, helemaal niet zo aardig is.
De weektekst uit de Bijbel werd ook weer gerepeteerd en dat ging al heel goed. En die tekst is: 'Ik sta voor de deur en klop aan. Als iemand mijn stem hoort en de deur opent, zal ik binnenkomen en we zullen samen eten'.

Wie er ook weer waren: Bram en Britt en nu met mama. Bram en Britt hadden ruzie over welk toetje ze wilden maken. Bram wilde roomijs met slagroom en Britt wilde cupcakes Om de ruzie op te laten houden had mama pannenkoeken gemaakt. En die werden eerlijk gedeeld en opgegeten en de ruzie was vergeten.

De grote kinderen hadden daarna Knabbel en Babbel en als sluitstuk van deze morgen een knutselspel waarbij je met je voeten een verfafdruk moest maken en daarna die voetafdruk omwerken tot een mooi schilderij van een beest of insect. De geverfde voeten moesten de kinderen bij elkaar weer schoon wassen. Hé, dat deed de Heere Jezus ook bij de discipelen. De kleine kinderen maakten van een waterflesje een mooie pop waar sop in ging. Dat betekent dat je alles daarmee schoon kan maken..
Zo vloog ook deze morgen om en we kijken uit naar al weer de laatste dag van deze VBW.
 
Dinsdag 17 oktober

Het is weer herfstvakantie en dat betekent: Vakantie Bijbel Week. Wat was het weer een heerlijke ochtend, waarin we met elkaar hebben gezongen, gebeden, een mooi Bijbelverhaal hebben gehoord en natuurlijk ook die leuke sketch, met Britt en Bram!
Het thema van de Vakantie Bijbel Week is ‘aan Tafel’. We horen Bijbelverhalen waarin Jezus met mensen eet. Vandaag was het dagthema: ‘een tafel vol.. geluk’. Het verhaal van Zacheüs is verteld; Zacheüs de tollenaar, mensen vonden hem niet zo aardig. Zacheüs wist dat en daarom is hij op zoek naar geluk. Dat geluk vindt hij bij de Heere Jezus. Jezus wil bij Zacheüs ‘aan tafel’ komen om te eten, daar wordt je pas echt gelukkig van. Na het Bijbelverhaal kwamen Britt en Bram! Zij gaan tijdens de VBW weer van alles met elkaar beleven. Vandaag hadden Britt en Bram heerlijk gekookt, maar wie zouden ze nu toch eens uitnodigen om te komen eten? Saar, Guus of toch maar Karel? Hè nee, niet Karel. Die doet altijd zo vervelend. Bram vertelt dat Karel waarschijnlijk zijn potloden heeft gepikt, Bram weet dit voor 99,999999% zeker. Toch mag Karel komen eten en Karel wil het graag goedmaken met Bram, daarom heeft hij voor Bram nieuwe potloden meegenomen. Nou nu wordt het wel echt een feestje.. ‘een tafel vol.. geluk’.  Na het Bijbelverhaal is het tijd om te knutselen en een spel te doen. Bij de jongste kinderen wordt er een schatkistje gemaakt (daarvoor hadden we al die eierdozen nodig). En bij de oudste is er een spelletjes parcours gedaan.

Tijdens de VBW leren de kinderen een tekst uit de Bijbel en een nieuw themalied:
Bijbeltekst:
‘Ik sta voor de deur en klop aan. Als Iemand mijn stem hoort en de deur opent, zal Ik binnenkomen, en we zullen samen eten’ (Openbaring 3:20).

Themalied: ‘aan Tafel’
De allergrootste Koning (de aller grootste Koning)
Heeft aan jou een vraag (heeft aan jou een vraag)
Mag Ik binnenkomen? (mag Ik binnenkomen)
Het allerliefst vandaag. (het allerliefst vandaag)

Doe de deur maar open, (doe de deur maar open)
Dan eet Ik met je mee (dan eet Ik met je mee)
Samen met Mij wordt het aan tafel
Een feestelijk diner.

Ga naar huis! Klim uit de boom.
Laat de Here Jezus binnen
Kom maar gauw! Heel gewoon
Hij wil niet beginnen zonder jou

Als je Hem ontmoet, (als je Hem ontmoet)
De Here God die leeft! (de Here God die leeft)
Dan word je gevoed (dan word je gevoed)
Met alles wat Hij geeft. (met alles wat Hij geeft)

Een tafel vol met liefde (een tafel vol met liefde)
Geluk voor iedereen (geluk voor iedereen)
Voor jou en mij, je familie en vrienden,
Alle mensen om je heen!

We hopen iedereen morgen (woensdag) weer te zien op de VBW!


 



Zondag 26 november
09:30 uur
Kand. L. Solleveld

Zondag 26 november
16:30 uur
Ds. P. Nobel




Bezinning Heilig Avondmaal
Woensdag 6 december

19:30 uur

Kerstzangavond
Zaterdag 23 december

19:30 uur

Voor meer activiteiten en bijeenkomsten klik hier.


Op dit moment geen