Ouderlingen
Psycho Pastoraal Team
Praktische Zorgnet
  Praktische Zorgnet

Er zijn gemeenteleden die om verschillende redenen te weinig mensen in hun directe omgeving hebben die voor hen kunnen zorgen of aandacht kunnen geven. Alleenstaanden, ouderen,  echtparen zonder kinderen of met veel kinderen,  vormen een kwetsbare groep. Het praktische Zorgnet valt onder de directe verantwoordelijkheid van de diaconie. Wij geloven dat voor wat betreft de ouderen, de kinderen in eerste instantie verantwoordelijk zijn voor het zorgen/verzorgen van hun ouders (Exodus 20:12, Markus 7:10-12, Efeze 6:2, 1 Timotheus 5:4).

Doel
De zorg die aangeboden wordt is van praktische aard en betreft kortdurend/incidenteel zorg aan de bovengenoemde groep (door plotseling uitvallen van de vaste zorg in hun directe omgeving). Voor een structurele hulp zal worden gekeken of zorg via een reguliere instantie een optie is.Praktische hulp aanbieden in de vorm van:
  • Huishoudelijk activiteiten
  • Boodschappen doen
  • vervoer naar het ziekenhuis of huisarts of medicijnen ophalen.
Het Zorgnet ontslaat ons niet van onze christenplicht om naar onze naaste om te zien. Er is en blijft een verantwoording van heel de gemeente.
De zorgnetcoördinator is diaken A.W. Steenks, hij is bereikbaar onder het telefoonnummer 06- 51 00 09 63 of per mail: diaconie@hervormdegemeentemonster.nl. Het telefoonnummer is ook te vinden achterin de kerkbode onder het kopje diaconie. De coördinator informeert na de melding naar de aard van de hulp en maakt een schatting van de hoeveelheid tijd die hiervoor nodig is. De coördinator neemt hierna contact op met een van de vrijwilliger.

Zondag 21 april

Zondag 21 april