Missionaire commissie
Verslag bezoek uit Homórdszentmárton
Verslag werkvakantie 2014

Verslag transport Roemenië

Woensdag 24 november zijn de chauffeurs Wim van Dam en Jaap van der Sar met een lading kleding en schoenendozen afgereisd naar Roemenië. Transportbedrijf van Rijn b.v. zorgde ervoor dat er ruimte was in één van hun vrachtwagens.
Lees hieronder hun verslag.

De rit van vorig jaar heeft zoveel indruk op mij gemaakt, dat ik het graag nog een keer wilde doen.
Dus vertrokken wij op 24 november met een auto van Van Rijntrans vanuit Poeldijk met de hulpgoederen voor Martinis (Roemeense naam van Homoródszentmárton) groenten voor Boekarest.
Terwijl wij de auto aan het laden waren, vroeg de planning of er nog plaats was voor een losadres in Oostenrijk. Nou daar gingen wij wel voor zorgen, de hulpgoederen gingen dakhoog de auto in en deels over de groenten, dus de auto zat goed vol.

Nadat we in Oostenrijk gelost hadden, kwamen wij op vrijdagmiddag in Martinis aan.
Daar werden wij door bekenden opgewacht, ditmaal bij daglicht, dat was een stuk makkelijker rijden.
De hulpgoederen stonden in de aanhangwagen, dus konden we niet dichterbij de kerk komen.
Vervoer werd ter plekke geregeld door een tractor met aanhangwagen en een auto uit het museum. Het lossen ging perfect met hulp uit het dorp, vele dozen met kleding werden gelost.
Ook stonden er 3 grote kartonnen dozen met schoenendozen in de auto.
Wat een prachtig gezicht was, dat toen we de grote dozen open maakten, (want er moest met de hand gelost worden) al die versierde en verschillende schoenendozen en ZOVEEL!!!
De kinderen van verschillende scholen hebben echt hun best gedaan.
Een compliment en een applaus voor deze kinderen.

Na het lossen werden we uitgenodigd voor een maaltijd bij Albert en Reka en dat smaakte goed. Daarna zijn we verder gegaan, want er moest nog in Boekarest gelost worden.
Op de terugweg kregen we ook met de winter te maken, veel sneeuw in Hongarije en Oostenrijk, maar zonder problemen zijn we goed en veilig thuis gekomen.

Groetjes Jaap en Wim

Op de fotopagina zijn meer foto's te vinden.

Zondag 21 april

Zondag 21 april